uvádí...
Galavečer vyhlášení vítězů 18. října 2018 | Aquapalace Hotel Prague

PACKSTAR 2017

Třetí ročník soutěžě PACKSTAR vyvrcholil slavnostním galavečerem předávání cen, který proběhl 19. října 2017 v Aquapalace Hotel Prague. Tomu předcházelo odborné zasedání komise a výzkum mezi koncovými uživateli obalů. Podrobný průběh soutěže a všechny vítězné obaly si můžete prohlédnout níže.

Vítězům gratulujeme!

VÍTĚZOVÉ PACKSTAR 2017

Přepravní a průmyslové obaly

Přepravní box ChillTech

Přihlašovatel: Tardigrad

ChillTech je tepelně izolovaný pasivní přepravní box pro logistiku teplotně citlivých produktů (ColdChainLogistic) v teplotním rozmezí 2-8°C (uvnitř systému). Je určen pro extrémní venkovní teploty a k opakovanému použití. Funguje na bázi PCM (PhaseChangeMaterial) – konkrétně parafínu. Příprava systému je snadná a rychlá, box optimalizuje náklady na zásoby a použití přepravních systémů. Výkonnost je 48-72 hodin. Je možné využít efektu „hibernace“ v případě, že dojde k neočekávanému nebo neplánovanému přerušení přepravy (celní komplikace, nehoda, živelné nebo jiné extrémní situace). Pokud se přepravní box uskladní v teplotním rozmezí 2-8°C, systém se „uspí“, tzn. dostává se do klidového stavu – teplota uvnitř boxu zůstává po určitou dobu stejná (testy prokázaly 7-10 dní trvání efektu hibernace). Další systémy ze skupiny ChillTech jsou ChillTecGlobal, který s využitím „VIP Booster= Pannels“ dosahuje výkonnosti až 120 hodin, ChillTechCompact bez polystyrénového EPS boxu nebo ChillTech „ZeroBenchTime“ určený k okamžitému použití, bez potřeby kondicionování.

 

POS a POP skupinové obaly

Permanentní dřevěný stojan ORION premium

Přihlašovatel: Nestlé Česko

Stojan byl vytvořen pro posílení nové prémiové řady tabulkových čokolád. Celkově působí minimalistickým dojmem, hlavní prim hrají malé hvězdičky. Použité materiály jsou výhradně ze dřeva a mají dodat značce prémiový charakter.

Multipacky, srp a ostatní skupinové obaly

Dárková krabička na Pleťové lázně Sedmikráska

Přihlašovatel: Český národní podnik

Krabička na set 4 produktů pro domácí rituál pleťových lázní optimálně spojuje výtvarné řešení podtrhující dárkovost, snadné skládání (krabička je dodávána v rozloženém stavu – aby nezabírala místo na skladech) a dostatečnou fixaci produktů. Minimalizovali jsme „prázdný prostor“ kolem produktů, který považujeme za neekologické klamání zákazníků. Vrchní pohledová část využívá motiv sedmikrásky, na spodní části je vysvětlen postup na domácí pleťové lázně. Na krabičce byla využita kombinace několika tiskových efektů – barevného tisku, matného laku, parciálního laku, stříbrné ražby. Součástí obalu je vložená kartička s vlastnoručními podpisy autorek kosmetických produktů s popisem produktu a výzvou k jakémukoliv dotazu či sdělení zkušeností.

Ostatní spotřebitelské obaly

Balení řady Fitmin Purity Holistic Cat Food

Přihlašovatel: Dibaq

Obal je jedinečný svým zacílením přímo na ženy a použitím grafiky, která evokuje bio, zdravý životní styl a přírodní suroviny. Ingredience na obalu mají jasně naznačovat, které suroviny byly použity při výrobě produktu. Obal má zpětné uzavírání (zip) z důvodu zachování vlhkosti, chutě a vůně krmiva. Na boku se nachází pevné odnosné ucho, které velmi usnadňuje manipulaci jak ženám, tak mužům. Výrobek je označen ze všech stran popisem, což usnadňuje zákazníkům identifikaci, zejména při jakémkoliv uložení v místě prodeje. Na obalu je umístěno 22 jazykový mutací pro možnost vývozu do vytyčených zemí.

Spotřebitelské obaly - zdraví a krása

Balení Anti-aging sérum na oči a ústa Sedmikráska

Přihlašovatel: Český národní podnik

Inovativní obal s unikátním chladivým kovovým aplikátorem, který napomáhá stimulovat mikrocirkulaci a snížit otoky kolem očí a umožňuje dávkovat a cíleně aplikovat produkt v jediném kroku. Ergonomický tvar obalu zvyšuje komfort užívání. Trendová „airless“ technologie bránící kontaktu s okolním vzduchem napomáhá chránit přípravek před oxidací a kontaminací, čímž umožňuje použití nižšího množství konzervantů. Design etikety a krabičky využívá ručně kresleného motivu sedmikrásky- na jejichž účincích je produkt založen. Na etiketě i krabičce bylo využito kombinace několika tiskových efektů – barevného tisku, matného laku, reliéfního Braille laku (na etiketě) / parciálního laku (na krabičce), stříbrné ražby.

spotřebitelské obaly - nápoje

Zátka Vinolok

Přihlašovatel: Vino Hort

Vinolok je nejelegantnější a nejkreativnější zátka na víno, lihoviny, vodu a oleje. Zátka Vinolok je vyrobena z českého skla. Nemá žádný vliv na aroma a chuť. Jedinečné vlastnosti zátky Vinolok zajišťují naprostou těsnost, ale zároveň umožňují vínu dýchat a pomalu zrát. Skleněná zátka Vinolok dodává výrobku vzhled prémiové značky.

Balení koření Tesco finest

Přihlašovatel: Tesco Stores

Obaly na řadu koření jsou skleněné, což umocňuje prémiovost řady finest. Etiketa, stejně jako u ostatních obalů Tesco finest, se vyznačuje černou barvou se stříbrným logem. Na obalech zákazník vždy najde tzv. reason to believe story, který zákazníkovi říká, proč je zrovna daný výrobek finest.

DESIGNSTAR

Letos se poprvé v historii soutěže udělilo i ocenění DESIGNSTAR. To udělila část poroty – ta část porotců, která se zabývá a žije designem. Vybrala 3 obaly z řad spotřebitelských balení, která jim přišla designově nejzajímavější. Která obalová řešení toto ocenění získala?

Přihlašovatel: Ajala Chocolate

Jedná se o ručně tištěný papír s prvorepublikovými motivy, které byli používané na vnitřní přebaly knih a tapety. Papíry vznikají ve spolupráci s tiskařským studiem Calico. Na první republiku v moderním pojetí by měl odkazovat i samotný design etiket. Celá inspirace daným obdobím pramení z historické situace, kdy za první republiky byla Česká republika 3. největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Byla zde velká tradice výroby čokolády, na kterou by ajala ráda navázala. Logo odkazuje také na tradici indiánskou, konkrétně na Máje, kteří byli prvními významnými pěstiteli a konzumenty kakaovníku a z něho vyráběné čokolády.

Přihlašovatel: Český národní podnik

Krabička na set 4 produktů pro domácí rituál pleťových lázní optimálně spojuje výtvarné řešení podtrhující dárkovost, snadné skládání (krabička je dodávána v rozloženém stavu – aby nezabírala místo na skladech) a dostatečnou fixaci produktů. Minimalizovali jsme „prázdný prostor“ kolem produktů, který považujeme za neekologické klamání zákazníků. Vrchní pohledová část využívá motiv sedmikrásky, na spodní části je vysvětlen postup na domácí pleťové lázně. Na krabičce byla využita kombinace několika tiskových efektů – barevného tisku, matného laku, parciálního laku, stříbrné ražby. Součástí obalu je vložená kartička s vlastnoručními podpisy autorek kosmetických produktů s popisem produktu a výzvou k jakémukoliv dotazu či sdělení zkušeností.

Přihlašovatel: Dibaq

Obal je jedinečný svým zacílením přímo na ženy a použitím grafiky, která evokuje bio, zdravý životní styl a přírodní suroviny. Ingredience na obalu mají jasně naznačovat, které suroviny byly použity při výrobě produktu. Obal má zpětné uzavírání (zip) z důvodu zachování vlhkosti, chutě a vůně krmiva. Na boku se nachází pevné odnosné ucho, které velmi usnadňuje manipulaci jak ženám, tak mužům. Výrobek je označen ze všech stran popisem, což usnadňuje zákazníkům identifikaci, zejména při jakémkoliv uložení v místě prodeje. Na obalu je umístěno 22 jazykový mutací pro možnost vývozu do vytyčených zemí.

Odborná komise

První částí hodnocení bylo setkání komise složené z odborníků na jednotlivé oblasti. Ta jednotlivé obaly posuzovala komplexně z pohledu inovace, ochrany produktů, požadavků uživatelů obalů, ekologie, legislativy a v neposlední řadě i z pohledu marketingového, logistického a ekonomického.

Na základě reálných vzorků obalů ze všech kategorií vybrala 22 finálových obalů, které postoupily k výzkumu u konečných uživatelů.

→ fotogalerie z odborné komise

Výzkum

Odbornou komisí nejlépe hodnocené obaly, které se tak dostaly do 2. kola, prošly rozsáhlým marketingovým průzkumem u uživatelů prováděným agenturou Nielsen.

Přepravní obaly hodnotili zástupci speditérských a logistických společností na logistickém kongresu EASTLOG. Skupinové obaly pak merchandiseři, nebo manažeři prodejen a to nejen z prostředí moderního, ale i tradičního trhu. Kategorii multipacků hodnotili jak zástupci retailu, kteří s obaly manipulují v prodejnách, tak koneční spotřebitelé, ketří hodnotili i spotřebitelské obaly.

→ fotogalerie z výzkumu

Galavečer

Slavnostní galavečer s vyhlašováním vítězů soutěže PACKSTAR 2017 proběhl 19. října 2017 po celodenní konferenci OBALKO. Během večera byly představeny všechny finálové obaly a také vyhlášena nová kategorie DESIGNSTAR.

→ fotogalerie vyhlašování cen PACKSTAR 2017